Skąd wziąć tematy na bloga firmowego

Skąd wziąć tematy na bloga firmowego

Popularnym z obszarów marketingu na jaki stawiają przedsiębiorcy jest prowadzenie bloga firmowego. Jest to jeden z najlepszych sposobów na tzw. marketing treści(content marketing). Pozwala on na zbudowanie wizerunku specjalisty oraz ułatwia potencjalnym klientom dotarcie na stronę www firmy. Skąd wziąć tematy na bloga firmowego?

Pisanie dla samego pisania nie bardzo ma sens. Jest po prostu stratą czasu, a wizerunkowo może przynieść więcej szkód niż korzyści. Nie chodzi przecież o to, aby zapełnić firmowego bloga artykułami ale o to, aby przełożyło się to na lepsze relacje z klientami. Dlatego właśnie warto poświęcić trochę czasu na zastanowienie się o czym dokładnie pisać i dlaczego właśnie o tym.

Możliwości na ustalenie tematów jest wiele. W tym artykule skupię się na tych, które w mojej opinii są najbardziej efektywne, czyli:

  1. Lista pytań, jakie zadają potencjalni klienci
  2. Lista pytań, jakie powinni zadawać potencjalni klienci
  3. Tematy zawierające najczęściej szukane frazy przez potencjalnych klientów
  4. Wiedza specjalistyczna
  5. Korzystanie z ChatGPT

Lista pytań jakie zadają potencjalni klienci

Moim ulubionym sposobem na tworzenie listy tematów na bloga firmowego jest utworzenie listy pytań, jakie zadają potencjalni klienci. Wystarczy wziąć długopis i kartkę papieru i zacząć zapisywać pytania, jakie mogą zadawać klienci, którzy chcą od Ciebie kupić. Każda branża jest inna, ale z pewnością wszędzie da się wypisać wiele takich powtarzających się pytań. Następnie te pytania mogą stać się tytułami postów, które zostaną opublikowane na blogu.

Jest to bardzo skuteczna metoda dlatego, że takie same pytania, jakie klienci zadają przedsiębiorcy, zadają również wyszukiwarce. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że z czasem wyszukiwarka zacznie wyświetlać treści z bloga firmowego przedsiębiorcy jako odpowiedzi na zadawane pytania w wyszukiwarce. To z kolei wygeneruje ruch na blogu, a następnie może doprowadzić do sprzedaży.

Lista pytań jakie powinni zadawać potencjalni klienci

W każdej firmie istnieją pytania, jakie klienci powinni zadawać ale z różnych przyczyn ich nie zadają. Przez to utrudniają proces sprzedaży, a później może dochodzić do niepotrzebnych nieporozumień. Warto stworzyć taką listę pytań, a następnie opublikować odpowiedzi w formie artykułów na blogu firmowym. Takie działanie może nie tylko budować wizerunek specjalisty, ale również edukować klienta. Tego typu artykuły mogą być też ciekawym tematem na post w mediach społecznościowych, np. na firmowym fanpage’u na Facebook’u.

Tematy zawierające najczęściej szukane frazy przez potencjalnych klientów

W Internecie istnieje wiele narzędzi, za pomocą których można ustalić najpopularniejsze frazy(słowa kluczowe) wpisywane w wyszukiwarce. W każdej branży takie słowa będą inne. Następnie, kiedy już wiadomo czego najczęściej szukają potencjalni klienci – jakie słowa kluczowe wpisują w wyszukiwarce – warto utworzyć artykuły na bloga firmowego zawierające te właśnie słowa kluczowe.

Takie działanie z pewnością mocno przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie Internetowej.

Wiedza specjalistyczna

Tworzenie artykułów z wiedzą specjalistyczną w danej branży może być świetnym sposobem na umocnienie wizerunku specjalisty przedsiębiorcy w oczach potencjalnych klientów. Szczególnie jeśli artykuły będą prezentować ciekawostki znane tylko najbardziej doświadczonym specjalistom z branży. Jeśli jeszcze będzie to dzielenie się wiedzą, dzięki której potencjalny klient może coś zyskać, to z pewnością będzie duże prawdopodobieństwo, że to właśnie takiemu przedsiębiorcy zaufa.

Korzystanie z ChatGPT

Ostatnim ale coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest korzystnie z ChatGPT. Niektórzy radzą aby tworzyć artykuły za pomocą ChatGPT. Ja osobiście jestem sceptyczny i odradzałbym aż takie ułatwianie sobie pracy. Oczywiście każdy może mieć inne zdanie, ja natomiast uważam, że nie ma nic bardziej wartościowego niż treść napisana samodzielnie.

Nie zmienia to jednak faktu, że korzystanie z ChatGPT przy tworzeniu tematów na artykuły może być bardzo pomocne. Wystarczy poprosić ChatGPT o utworzenie listy tematów na artykuły na bloga firmowego, a on bardzo szybko utworzy taką listę.

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *