Automatyzacja marketingu w sklepie internetowym z Mailchimp

Automatyzacja marketingu w sklepie internetowym z Mailchimp

Skuteczna sprzedaż jest wtedy, kiedy sprzedawca potrafi wzbudzać nieustanne zaangażowanie klienta. Najlepiej sprzedające sklepy internetowe to te, które opanowały tę umiejętność do perfekcji. W tym artykule dowiesz się jak możesz zwiększyć sprzedaż dzięki automatyzacji marketingu z wykorzystaniem Mailchimp.

Dziś nie wystarczy, że sklep internetowy ma dużą ilość wejść potencjalnych klientów. O wiele bardziej świadomy dziś konsument niż kiedyś przegląda internet, aby zdobyć jak najwięcej informacji dotyczących produktu. Szuka też najkorzystniejszej dla siebie oferty. Często przegląda coś pod wpływem impulsu. Dodaje produkt do koszyka i zapomina zamówić. Jeśli już zamówi to nie jest pewne, że wróci. Samo dostarczenie produktu na czas nie wystarczy. Klienci oczekują dziś więcej. Oczekują budowania relacji z miejscem, w którym dokonują zakupu. Im silniejsza relacja tym większe prawdopodobieństwo, że klient kupi, nawet jeśli gdzieś indziej będzie taniej. A taka lojalność klientów to chyba największe marzenie właścicieli sklepów.

Aby to osiągnąć, trzeba odpowiednio zaplanować proces zakupu. Wdrożyć proces, który będzie dbać o klienta nawet wtedy, kiedy sprzedawca śpi. To wszystko może załatwić automatyzacja marketingu, którą można bardzo łatwo zrealizować za pomocą Mailchimp.

Co to jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu to proces wykorzystania oprogramowania i technologii do wykonywania powtarzalnych zadań marketingowych bez udziału człowieka. Umożliwia to firmom efektywne zarządzanie kampaniami, personalizację komunikacji z klientami oraz śledzenie i analizowanie wyników działań marketingowych.

Typowe zastosowania obejmują wysyłkę e-maili, publikowanie w mediach społecznościowych, segmentację bazy danych klientów i zarządzanie kampaniami reklamowymi. Automatyzacja marketingu pomaga w oszczędzaniu czasu, zwiększaniu efektywności oraz lepszym dostosowaniu działań do potrzeb klientów, co prowadzi do wyższej skuteczności marketingowej i zwiększenia przychodów.

Automatyzacja marketingu w sklepie internetowym z Mailchimp

Mailchimp to aplikacja do wysyłki różnego rodzaju kampanii e-mail marketingowych. Jednak przez lata aplikacja ta rozrosła się znacznie i zwiększyła zakres swoich funkcjonalności, aby dziś poza wysyłką maili, świadczyć też usługi zarządzania kampaniami marketingowymi i automatyzacji marketingu.

Aplikacja Mailchimp posiada wtyczki, za pomocą których można łatwo zintegrować się z najpopularniejszymi platformami sklepów internetowych, takimi jak WooCommerce, Shopify czy PrestaShop. Nie trzeba znać się na programowaniu. Wszystko dzieje się całkowicie automatycznie.

Dla sklepów internetowych, które nie są zintegrowane z Mailchimp istnieje dokumentacja API, po której można się połączyć z aplikacją. Jednak wymaga to już współpracy z programistą.

Co można zautomatyzować?

Istnieje wiele różnych ścieżek, jakie można tworzyć samodzielnie. Najciekawsze jest to, że można tworzyć różne ścieżki, w których coś konkretnego zadzieje się w różnych odstępach czasu.

Poniżej przedstawiam najpopularniejsze sposoby na automatyzację sklepu internetowego, jakie można stworzyć w Mailchimp.

  • Wysłanie wiadomości do klienta, który właśnie zrobił zakup
  • Wysłanie wiadomości do klienta, który dodał produkt do koszyka, ale zapomniał kupić
  • Wysłanie serii różnorodnych wiadomości, w różnych odstępach czasu. Np. wiadomość e-mail o konkretnej treści, zaraz po dokonaniu zakupu. Kolejna wiadomość 2 dni później. 3 dni od poprzedniej wiadomości prośba o wystawienie opinii, 2 dni od poprzedniej wiadomości kod rabatowy itd.
  • Wysłanie kodu rabatowego wraz z życzeniami w dniu urodzin klienta
  • Przesłanie maila do konkretnej grupy klientów w dzień ich święta np. w dzień kobiet

To, co widzisz powyżej, to tylko przykładowe ścieżki, jakie można tworzyć, a może być ich naprawdę nieskończenie wiele. Ograniczenie to tylko wyobraźnia osoby odpowiedzialnej za sklep internetowy.

Największą wartość ma Twoja baza danych

Czy automatyzacja marketingu to wszystko, do czego możesz wykorzystać Mailchimp? Nie. To „tylko” jeden z przykładów zastosowań, które mogą znacznie zwiększyć sprzedaż i poprawić relacje z klientami.

Może Cię też zainteresować: E-mail marketing. Ponad 50 spotkań w 2 dni – Case Study

Najważniejsze jest stałe budowanie wartościowej bazy danych klientów. Jeśli posiadasz odpowiednią bazę danych, to oprócz automatyzacji, możesz tworzyć różnego rodzaju cykliczne wysyłki e-mail, które będą zachęcać klientów do zakupu. Co ciekawe, wielu właścicieli sklepów internetowych praktycznie w ogóle nie komunikuje się ze swoimi klientami.

Tworząc odpowiednie ścieżki komunikacji z klientem, cykliczne wysyłki maili i automatyzacje, zyskujesz znaczną przewagę nad konkurencją.

Oczywiście e-mail marketing i automatyzacja to tylko niektóre z kanałów komunikacji z klientami, jakie można wykorzystać w sklepie internetowym. Uważam, że ich skuteczność jest jednak na tyle wysoka, że powinny być mocno brane pod uwagę przy tworzeniu strategii marketingowej każdego sklepu internetowego.

Podsumowanie

Najlepiej sprzedające sklepy internetowe to te, które potrafią mocno budować zaangażowanie klienta. Automatyzacja marketingu jest doskonałym wsparciem w budowaniu takiego zaangażowania. Warto rozważyć wdrożenie automatyzacji marketingu za pomocą Mailchimp w sklepie internetowym. Niektórzy właściciele sklepów praktycznie wcale nie komunikują się ze swoimi klientami. Wdrażając automatyzację możesz znacznie wyróżnić się na tle konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *