outsourcing marketingu

Co to jest i na czym polega outsourcing marketingu

Od kilku lat coraz większym zaufaniem wśród przedsiębiorców cieszy się outsourcing, czyli przekazanie pewnych czynności firmowych do realizacji innej firmie, która posiada ku temu odpowiednio wykwalifikowany zespół i kompetencje. Do niedawna najbardziej popularnym rozwiązaniem był outsourcing usług IT. Dziś możemy spotkać się z outsourcingiem praktycznie w każdym obszarze działalności biznesowej — w tym w marketingu. Co to jest i na czym polega outsourcing marketingu?

Co to jest outsourcing marketingu?

Outsourcing marketingu to wynajem kompetencji marketingowych w innej firmie, którego celem jest oddelegowanie niektórych czynności marketingowych lub też całości zadań, za które powinien być odpowiedzialny dział marketingu.

Outsourcing marketingu największym zainteresowaniem cieszy się wśród mikroprzedsiębiorców. Głównym powodem tak dużego zainteresowania są koszty prowadzenia działu marketingu, które są znacznie niższe, gdy zlecamy go zewnętrznej firmie niż budowa i utrzymanie własnego zespołu. Drugim kluczowym powodem dużego zainteresowania outsourcingiem marketingu jest łatwy dostęp do stale aktualizowanej wiedzy marketingowej i doradztwa. Ogranicza to znacznie ryzyko zatrudnienia niewłaściwej osoby, w szczególności, wtedy gdy właściciel firmy nie posiada specjalistycznej wiedzy marketingowej, i nie jest w stanie samodzielnie zweryfikować kandydata.

Na czym polega outsourcing marketingu?

Decydując się na outsourcing marketingu, można wybrać wiele opcji współpracy. Można wyodrębnić dwie główne opcje: współpracę przy konkretnych czynnościach lub też przejęcie całości obsługi działu marketingu.

Współpraca przy konkretnych czynnościach

Jeżeli przedsiębiorca posiada już opracowaną strategię marketingową i ma jasno sprecyzowane potrzeby oraz zespół, ale brakuje mu wsparcia przy konkretnych czynnościach, to taka opcja sprawdzi się idealnie. Przedsiębiorca nie musi martwić się rekrutacją i wysokimi kosztami zatrudnienia kolejnej osoby do zespołu. Może po prostu zlecić pewne czynności np. prowadzenie profilu na Facebook, pozycjonowanie strony Internetowej, czy też prowadzenie bloga firmie zewnętrznej w ramach miesięcznego abonamentu.

Przejęcie całości obsługi działu marketingowego

Zdarzają się też sytuacje, w której przedsiębiorca nie posiada ani wystarczającej wiedzy, ani strategii marketingowej. Ma natomiast potrzebę, aby ktoś zadbał za niego o poprawę wizerunku, dotarł do nowych klientów, pozyskał pozytywne opinie itd. Tutaj też z pomocą przychodzi outsourcing marketingu, który w takiej sytuacji zaczyna się od dokładnego zbadania potrzeb przedsiębiorcy, rynku, na którym działa i konkurencji — czego celem jest opracowanie strategii marketingowej.

Strategia marketingowa jest szczegółowym planem tego, co dokładnie i w jakim czasie firma powinna zrobić oraz ile to będzie kosztować, aby zrealizować określone cele marketingowe. Po opracowaniu takiej strategii firma zewnętrzna świadcząca usługę outsourcingu marketingu może zająć się całkowitą realizacją tej strategii, stale dostarczając raporty efektów prowadzonych działań.

Outsourcing marketingu – zakres usług

Outsourcing marketingu ma bardzo szeroki zakres usług. Aby jednak dokładniej zobrazować, jakie przykładowo usługi mogą być realizowane w ramach outsourcingu marketingu, poniżej przedstawiam kilka z najbardziej popularnych:

  • opracowanie i realizacja strategii marketingowej,
  • audyt SEO strony Internetowej oraz pozycjonowanie jej w wyszukiwarce,
  • obsługa mediów społecznościowych,
  • tworzenie treści, np. na bloga firmowego,
  • oddelegowanie komunikacji z potencjalnymi klientami,
  • generowanie leadów sprzedażowych i wsparcie przy pozyskiwaniu nowych klientów,
  • stałe doradztwo marketingowe,
  • wsparcie w rekrutacji na stanowiska marketingowe,
  • reagowanie na negatywne opinie oraz wsparcie przy pozyskiwaniu pozytywnych,
  • tworzenie różnego rodzaju kreacji graficznych,
  • tworzenie stron Internetowych,
  • wdrażanie automatyzacji marketingu, np. chatbot,
  • wsparcie przy wdrożeniu oprogramowania do realizacji celów marketingowych, np. CRM,
  • obsługa wysyłek mailingu

i wiele, wiele więcej.

Podsumowanie

Outsourcing marketingu jest doskonałym rozwiązaniem, szczególnie dla mikroprzedsiębiorców. Usługa ta pozwala zespołowi doświadczonych specjalistów zadbać o marketing Twojej firmy w profesjonalny sposób, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, w jaki sposób outsourcing marketingu może pomóc Twojej firmie zapraszam do z moją agencją marketingową Rocky Henry https://rockyhenry.pl/.

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *