Pozyskiwanie klientów na Facebooku i Instagramie

Pozyskiwanie klientów na Facebooku i Instagramie

Przedsiębiorcy zdają sobie dziś sprawę z tego, że ich obecność w Google nie wystarcza. Rozumieją, że trzeba też prowadzić profile firmy w mediach społecznościowych. Jednak motyw, który stoi za tymi działaniami jest zawsze ten sam – pozyskiwanie nowych klientów. W tym artykule dowiesz się jak pozyskiwać klientów na Facebooku i Instagramie.

Firma Meta czyli właściciel portali Facebook i Instagram oferuje wiele rodzajów reklam. W zależności od branży i celów marketingowych firmy stosują różne z nich.

Ciekawym rozwiązaniem jest to, że oba te portale tj. Facebook i Instagram współpracują ze sobą, jeśli chodzi o współdzielenie przestrzeni reklamowej. Dzięki temu firmy mają możliwość wyświetlania swojej reklamy na każdym z tych portali społecznościowych jednocześnie.

W mojej codziennej pracy z klientami zauważyłem, że jedna z form reklamy cieszy się dużą skutecznością, a nie jest jeszcze tak znana i popularna jak inne formy reklam na Facebooku. Pewnie dlatego, że nie można jej skonfigurować w centrum reklam. Aby ją skonfigurować trzeba skorzystać z panelu Meta Business Suite. Tą formą reklamy jest reklama z formularzem, której celem jest pozyskiwanie kontaktów (Facebook Lead Ad).

Jak działa pozyskiwanie kontaktów (Facebook Lead Ad) na Facebooku i Instagramie?

Na pierwszy rzut oka reklama pozyskiwanie kontaktów wygląda bardzo podobnie do reklamy posta. Główna różnica polega na tym co się dzieje po kliknięciu reklamy. W przypadku kliknięcia reklamy pozyskiwanie kontaktów rozwija formularz danych kontaktowych użytkownika. Pola uzupełniają się automatycznie danymi z profilu. Po przesłaniu danych reklamodawca otrzymuje dane kontaktowe i może skontaktować się z potencjalnym klientem.

Powyższe galeria prezentuje jak wygląda reklama z formularzem od momentu jej wyświetlania, poprzez kliknięcie, aż do wysłania formularza.

Na załączonych grafikach widać, że pierwszy widok reklamy jest podobny do reklamy posta. Po kliknięciu jednak wygląda to zupełnie inaczej. Reklama z formularzem to idealny sposób na generowanie leadów na Facebooku. Szybko i całkiem tanio.

Jak uruchomić reklamę z formularzem pozyskiwania kontaktów?

Reklamę z formularzem kontaktu tworzy się w Meta Business Suite albo w Menedżerze reklam.

  • Najprostszy sposób do przejścia do Meta Business Suite to przełączyć się na stronę w prawym górnym rogu portalu Facebook. Na stronie głównej menu po lewej stronie wybrać Meta Business Suite. Następnie po prawej stronie na górze Utwórz reklamę / Pozyskaj więcej kontaktów
  • Aby przejść do Menedżera reklam należy tak samo przełączyć się w prawym górnym rogu portalu Facebook na stronę. Następnie z menu po lewej stronie wybrać Menedżer reklam. Po przejściu do Menedżera reklam klikamy zielony guzik +Utwórz / Kontakty

Oczywiście to wszystko zadziała pod warunkiem, że jest utworzone konto reklamowe. Jeśli go nie ma to trzeba zacząć od jego utworzenia.

Co będzie potrzebne do uruchomienia reklamy?

Oprócz kwestii oczywistych takich jak grafika i treść reklamy, potrzebna jest polityka prywatności opublikowana na stronie internetowej firmy. Bez linka do polityki prywatności Facebook nie uruchomi reklamy.

Będzie też potrzebny formularz, który tworzy się w trakcie tworzenia reklamy. W formularzu można wybrać różne pola danych, jakie reklamodawca chce aby użytkownik wypełnił. Jednak warto nie przesadzać z ilością pobieranych danych, aby nie odstraszyć klienta. Myślę, że dane takie jak: imię, e-mail i nr tel to takie bezpieczne maksimum. Formularz powinien być prosty i łatwy do uzupełnienia.

Łączenie reklamy z systemem CRM

Formularze można w prosty sposób łączyć z najpopularniejszymi systemami CRM. Dzięki temu nie trzeba sprawdzać Meta Business Suite aby weryfikować kontakty. Będą one automatycznie wpadać do systemu CRM. Aby dowiedzieć się jak można podpiąć system CRM do formularzy na Facebooku warto sprawdzić instrukcję pod tym adresem: https://www.facebook.com/business/help/1588743581429919?id=735435806665862

Reklama z formularzem na Facebooku i Instagramie – korzyści

Poniżej przedstawiam najważniejsze korzyści jakie daje reklamodawcy reklama z formularzem na Facebooku i Instagramie:

  • Natychmiastowe generowanie danych kontaktowych do klientów
  • Otrzymywanie danych kontaktowych od osób, które rzeczywiście są zainteresowane
  • Możliwość łatwej konfiguracji grupy docelowej i wyświetlania reklamy tylko wybranym użytkownikom, spełniających określone kryteria
  • Łatwość w integrowaniu danych z systemem CRM bez konieczności weryfikowania wyników w Meta Business Suite
  • Możliwość uruchomienia reklamy na krótki czas z niskim budżetem w celu zweryfikowania efektywności
  • Idealny rodzaj reklamy dla ludzi, którzy mają trudności w docieraniu samodzielnie do potencjalnych klientów

Efekty na przykładzie jednego z moich klientów

Jakiś czas temu uruchomiliśmy reklamę dla jednego z moich klientów w Rocky Henry. Firma zajmująca się montażem klimatyzatorów na terenie trójmiasta. Mała kilkuosobowa firma z niskim budżetem reklamowym.

Głównym problemem było – tak jak w większości mikro firm – brak wystarczającej ilości klientów. Uruchomiliśmy reklamę z formularzem na 14 dni z budżetem 500 PLN. Już od drugiego dnia uruchomienia reklamy klient zaczął otrzymywać wartościowe leady, od rzeczywiście zainteresowanych zakupem potencjalnych klientów. Przez 14 dni udało się wygenerować 15 leadów z czego kilka z nich złożyło zamówienie w okresie trwania reklamy.

To pokazuje jak wysoką skuteczność i szybki zwrot z inwestycji może wygenerować reklama z formularzem.

Podsumowanie

Jeżeli zastanawiasz się jak pozyskać nowych klientów, masz ich wciąż za mało, Twoje sposoby docierania do klientów nie działają, to reklama z formularzem na Facebooku i Instagramie jest czymś co warto sprawdzić. W mojej opinii reklamy z formularzem są jedną z najskuteczniejszych form reklamy dostępnych dla każdego bez względu na branżę i budżet.

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *