jak pozyskać klientów

Jak pozyskać klientów – 7 najlepszych sposobów

Aby przedsiębiorstwo mogło istnieć, potrzebuje klientów. Dlatego też właściciele firm dużą część swojego czasu spędzają zastanawiając się jak pozyskać nowych klientów. W tym artykule spróbuję przedstawić kilka najpopularniejszych sposobów.

Dawniej pozyskiwanie klientów często kojarzyło się z chodzeniem od drzwi do drzwi z teczką i przekonywanie każdego, kogo tylko się dało do zakupu produktów. Sam jeszcze jak zaczynałem sprzedawać, często chodziłem od firmy do firmy w mojej lokalizacji. Dzwoniłem też do wielu pozyskanych z bazy firm na obszarze, za który byłem odpowiedzialny. Dziś na szczęście jest łatwiej. Co nie zmienia faktu, że doświadczenie w telemarketingu bardzo buduje pewność siebie, która zdecydowanie przydaje się później w sprzedaży wszelkiego rodzaju. Zarówno tej bezpośredniej jak internetowej.

Dostrzegam trend tworzony przez głównie przez najmłodsze pokolenie przedsiębiorców, który dąży do minimalizowania kontaktu z drugim człowiekiem. Ograniczenie rozmowy na rzecz czatu czy wymiany maili. Ma to swoje plusy. Ja jednak uważam, że stare metody również działają. I to znacznie lepiej niż kiedyś, ponieważ coraz mniej ludzi z nich korzysta. To z kolei czyni handlowca wykorzystującego stare metody wyjątkowym – innym niż wszyscy.

W tym artykule postanowiłem przedstawić kilka sposobów na pozyskiwanie klientów łącząc ze sobą stare sprawdzone metody pozyskiwania klientów z tymi nowymi.

Poniżej przestawiam 7 moim zdaniem najlepszych sposobów na pozyskiwanie klientów:

Marketing treści (Content Marketing)

Osobiście jestem wielkim fanem marketingu treści. Często rekomenduje to swoim klientom dlatego, że uważam to za jedno z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie nowych klientów. W wielkim skrócie, marketing treści to tworzenie różnego rodzaju treści i materiałów, które odpowiadają na pytania zadawane przez potencjalnych klientów. Może to być pisanie bloga, poradnika, e-booka, kursu, różnego rodzaju materiały przydatne Twoim klientom np. arkusz wyceny, prowadzenia projektu i wiele wiele więcej.

Marketing treści bardzo ułatwia pozycjonowanie strony Internetowej. Szczególnie wtedy, kiedy firma decyduje się na tworzenie bloga firmowego i odpowiednią optymalizację treści.

Może też zainteresować Cię mój artykuł: Skąd wziąć tematy na bloga firmowego

Pozycjonowanie strony internetowej

Tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce może znacznie zwiększyć ilość wejść na stronę Internetową Twojej firmy i zwiększyć ilość zapytań od potencjalnych klientów. Pod warunkiem, że pozycjonowanie jest dobrze realizowane.

Referowanie

Posiadasz już zadowolonych klientów? Poproś ich o to, aby zarekomendowali Twoje usługi swoim znajomym a następnie przekazali Ci do nich kontakt. To jest jedna z najskuteczniejszych, jak nie najbardziej skuteczna metoda sprzedaży. Nie tylko nie musisz nikogo do niczego przekonywać, bo zrobił to za Ciebie zadowolony klient, ale też masz na starcie 100% zaufania poprzez rekomendacje znajomego osoby, z którą będziesz rozmawiać.

ColdCalling

Stara ale bardzo skuteczna metoda na pozyskiwanie klientów. Polega na tym, że wyszukujesz w różnych źródłach numerów telefonów do firm, które mogą być zainteresowane współpracą z Twoją firmą i dzwonisz. Najlepsze efekty tej metody są wtedy, gdy jest ona robiona systematycznie. Np. 5 telefonów każdego dnia. Będzie dużo odmów, ale jeśli się nie zniechęcisz efekty mogą znacznie przekroczyć Twoje oczekiwania. Nie bez powodu ktoś stworzył nazwę „lejek sprzedaży” na bazę projektów sprzedażowych w systemach CRM. Chodzi o to, aby uświadomić handlowcowi, że jeśli w lejku będzie wystarczająco dużo leadów, to w końcu coś z niego wypadnie – zamieni się w sprzedaż.

Płatna reklama w wyszukiwarce Google i na Facebook

Jeżeli nie chcesz czekać na efekty pozycjonowania w wyszukiwarce lub efekty marketingu treści, to można wspomóc pozyskiwanie klientów płatnymi reklamami w wyszukiwarce Google i na Facebook. Odpowiednio skonfigurowane reklamy mogą wygenerować sprzedaż w Twojej firmie natychmiast. Istnieje jednak pewne ryzyko. Jeżeli nie masz doświadczenia w konfiguracji tego typu reklam, to możesz stracić pieniądze na reklamę, a efektów nie będzie.

Dlatego warto przynajmniej na początku skorzystać z pomocy kogoś z doświadczeniem popartym portfolio. Osobiście z tych dwóch miejsc bardziej rekomendowałbym reklamę na Facebook. Reklama w Google jest dużo droższa, a konkurencja o wiele większa niż w reklamach na Facebook.

Portale branżowe i portale ze zleceniami

Każda branża posiada jakiś portal branżowy. Serwis internetowy z informacjami z branży. Tego typu portale często dają możliwość dodania firmy do katalogu, opublikowania artykułu lub inne opcje marketingowe jak np. mailing. Współpraca z portalem branżowym może być bardzo korzystna, bo docierasz od razu do osób, które są potencjalnie zainteresowane Twoim produktem lub usługą.

Istnieją też różnego rodzaju portale ze zleceniami jak np. oferia.pl (aktualnie: majsteria.pl) gdzie możesz znaleźć potencjalnych klientów, którzy poszukują Twoich usług.

Grupy dyskusyjne na Facebook

Grupy dyskusyjne na Facebook, podobnie jak portale branżowe, zrzeszają użytkowników, którzy mają konkretne potrzeby i zainteresowania. Jeżeli np. szukasz klientów na wykończenia mieszkań, to warto poszukać grup związanych z tą branżą. Grup na Facebook jest mnóstwo. Praktycznie w każdej kategorii. Na pewno każdy znajdzie tam potencjalnych klientów w swojej branży.

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *