Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji firmy

Jak wykorzystać media społecznościowe do promocji firmy?

Bycie aktywnym w mediach społecznościowych to dobry sposób na budowanie relacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Dowiedz się jak efektywnie wykorzystać media społecznościowe do promocji firmy.

Media społecznościowe całkowicie odmieniły podejście do sprzedaży i marketingu. Dlatego większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że warto tam zaistnieć. Jednak samo posiadanie profilu firmowego w mediach społecznościowych nie wystarczy. Aby jak najefektywniej przekazać Ci wiedzę, postanowiłem podzielić ten artykuł na 3 etapy:

  1. Ustalenie w jakich mediach społecznościowych Twoja firma powinna zaistnieć.
  2. Co warto robić?
  3. Czego lepiej unikać?

Ustalenie w jakich mediach społecznościowych Twoja firma powinna zaistnieć

Zanim założysz profil firmowy w mediach społecznościowych zastanów się, które będą dla Ciebie odpowiednie. Założenie kont we wszystkich mediach społecznościowych bez ustalenia które są odpowiednie, może być mało efektywne dla późniejszych działań sprzedażowo/marketingowych.

Jak to zrobić? Najprościej zlecić ustalenie tego komuś, kto posiada ku temu odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, jak np. agencja marketingowa. Jeżeli nie posiadasz środków na współpracę z agencją marketingową, warto zadać sobie kluczowe pytanie: kto jest moim potencjalnym klientem i jakie media społecznościowe przegląda na codzień?

Uważam, że Facebook to dobry wybór dla każdej firmy, dlatego, że konto na Facebooku posiada większość z nas. Potencjalni klienci bardzo często korzystają z Facebook Messenger do kontaktu z firmą w różnych sprawach. Dlatego możliwość kontaktu z firmą za pomocą Messenger może być dużym ułatwieniem dla wielu potencjalnych klientów.

Pozostałe media społecznościowe i przykładowe działalności, dla których mogą być odpowiednie:

  • Instagram – wszelkiego rodzaju mniejsze działalności usługowe, które prezentują swoje portfolio w formie efektownych fotografii: fryzjerzy, kosmetyczki, restauracje, stylistki, biura podróży, fotograf
  • LinkedIn – działalności zajmujące się sprzedażą głównie do klienta biznesowego B2B, firmy, którym zależy na prowadzeniu działań employer brandingowych.
  • X(Twitter) – osoby publiczne, duże znane marki chcące zabierać głos w dyskusjach krajowych jak i międzynarodowych
  • TikTok – wszystkie działalności, które mają kreatywny pomysł na video i możliwości techniczne aby je tworzyć oraz mogą sobie pozwolić na więcej luzu w komunikacji

Co warto robić?

W wielkim skrócie, warto publikować to, co interesuje naszych potencjalnych i aktualnych klientów i nie publikować tego co ich nie interesuje. Nie chodzi o to, aby prowadzić profil publikując cokolwiek. Chodzi o to, aby publikowane treści angażowały użytkowników w dyskusje lub inną reakcję, jak np. polubienie posta czy też przejście na zewnętrzną witrynę promowaną w poście.

Co warto robić?

  • Regularnie publikować posty, ale nie częściej niż 1-2 na tydzień. Zbyt duża ilość publikowanych postów może zniechęcić fanów do obserwacji
  • Odpowiadać na komentarze
  • Odpisywać na wiadomości tak szybko jak to możliwe
  • Oznaczać inne firmy, osoby,
  • Dodawać hashtagi tematyczne aby zwiększać zasięg (nie dotyczy Facebook, tutaj hashtagi nie działają tak sprawnie jak w innych mediach społecznościowych)
  • Zadbać o kreatywne grafiki. Polecam program Canva

Każda firma jest inna, zatem poniżej dość ogólnie wypunktowałem co warto publikować:

  • Informacje o osiągnięciach firmy
  • Informacje z życia firmy prezentujące firmę od środka
  • Realizacje, którymi warto się pochwalić
  • Informacje o nowych umowach kluczowych dla rozwoju firmy
  • Różnego rodzaju treści pokazujące pozytywne podejście do klienta i pracowników
  • Posty odpowiadające na pytania klientów (Myślę, że mój inny artykuł będzie pomocny: Skąd wziąć tematy na bloga firmowego?)
  • Informacje o promocjach
  • Posty zachęcające do kontaktu

Czego lepiej unikać?

Istnieją pewne czynności, które mogą skutecznie zniechęcić Twoich aktualnych i przyszłych klientów, które mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Poniżej przykłady niektórych z nich:

  • Publikowanie zbyt dużej ilości postów ze zbyt dużą częstotliwością
  • Publikowanie postów na temat, który nie interesuje Twoich klientów
  • Nieodpowiadanie na wiadomości użytkowników lub reagowanie zbyt późno
  • Niereagowanie na komentarze
  • Wchodzenie w burzliwą dyskusję w komentarzach z niezadowolonym klientem
  • Usprawiedliwianie negatywnych opinii
  • Krytykowanie klientów lub konkurencji

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *