chat gpt 4

Jak wykorzystać ChatGPT 4 do marketingu Twojej firmy

Chat GPT to narzędzie, o którym zrobiło się głośno szczególnie w 2023 roku. Narzędzie to pozwala dosłownie na zatrudnienie sztucznej inteligencji do realizacji wielu zadań znacznie szybciej i lepiej niż zrobiłby to człowiek. W tym artykule dowiesz się co może dla Ciebie zrobić Chat GPT 4.

Od kilku lat sztuczna inteligencja wywołuje coraz większe emocje. Niektórzy widzą wiele korzyści płynących z jej rozwoju. Inni wieszczą zagrożenia, jakie może wywołać dla ludzkości jeśli nie będzie odpowiednio kontrolowana.

30 listopada 2022 roku zostało uruchomione pierwsze wydanie Chat GPT, aplikacji, która pozwala na korzystanie ze sztucznej inteligencji przez każdego, kto tylko założy konto w aplikacji. Od tamtego czasu Chat GPT jest nieustannie rozwijany. Powstała też płatna wersja, która posiada dostęp do sieci w czasie rzeczywistym i może przeszukiwać internet na bieżąco realizując zlecone zadania.

Osobiście jestem nadal sceptyczny co do pełnego zaufania tej aplikacji. Od wielu miesięcy ją testuję i znalazłem wiele korzyści, ale też błędów, na które należy uważać. W oparciu o moje doświadczenia stworzyłem listę najpopularniejszych czynności, jakie Chat GPT może wykonać dla każdego właściciela firmy. W ramach tego artykułu skupiłem się głównie na obszarze marketingu.

Aby nie było wątpliwości, pragnę podkreślić, że ten artykuł opisuje możliwości płatnej wersji Chat GPT 4, która na dzień pisania tego artykułu kosztuje ok. 100 PLN miesięcznie.

Tworzenie tematów artykułów dopasowanych do konkretnej branży

Marketing treści jest dziś jednym z najpopularniejszych sposobów na docieranie do klientów. W jednym z moich artykułów pisałem na temat „Skąd wziąć tematy na bloga firmowego?„. Opisuje tam jak samodzielnie stworzyć tematy na bloga firmowego.

Jeżeli ktoś nie chce samodzielnie tworzyć tematów artykułów – co może być czasochłonne – Chat GPT może opracować tematy na bloga za niego.

Wystarczy poinformować Chat GPT o tym, z jakiej branży jest firma i kto jest klientem, a następnie poprosić o listę 10, 20, 100 tematów artykułów na bloga firmowego. Jednak to nie wszystko…

Pisanie artykułów

Chat GPT nie tylko stworzy listę artykułów na bloga firmowego. Może je również samodzielnie napisać. Wystarczy podać mu temat, na jaki ma napisać artykuł i jak długi ma być.

Może Cię też zainteresować: Tworzenie treści za pomocą AI a pozycjonowanie strony (SEO)

Tutaj mam małe ostrzeżenie. Czasami w ramach testów zdarzyło się, że poszczególne elementy treści były nieprawdziwe. Np. w jednym z artykułów Chat GPT napisał o jakimś wynalazcy, który nigdy nie istniał. Dlatego uczulam na konieczność dokładnego przeczytania artykułu opracowanego przez Chat GPT.

Ważne też, aby przeszukać internet wyszukując poszczególnych akapitów, aby upewnić się czy treść na pewno jest oryginalna, a przede wszystkim czy nie narusza praw osób trzecich.

Ja osobiście weryfikuję za każdym razem aby móc spać spokojnie.

Tworzenie postów do mediów społecznościowych

Chat GPT doskonale sprawdza się jako narzędzie do tworzenia postów na media społecznościowe. Wystarczy poprosić go o stworzenie posta na Facebook dla konkretnej firmy, a on wymyśli coś kreatywnego w kilka sekund. Można też podać mu link do strony Internetowej i poprosić aby na jej podstawie opracował post.

Tworzenie obrazków i zdjęć

Jeżeli potrzebna jest grafika lub zdjęcie do posta w mediach społecznościowych, artykułu czy też na stronę internetową, Chat GPT może stworzyć unikatowy obrazek lub zdjęcie. Można podawać mu konkretne wskazówki, co ma znaleźć się na obrazku, a on to stworzy.

Warto później skorzystać w wyszukiwarki obrazem Google i przeszukać internet, aby sprawdzić czy taki obrazek już gdzieś istnieje. Mi osobiście pomimo wielu testów nie zdarzyło się jeszcze, aby tworzony obrazek istniał gdzie indziej. Zawsze była to oryginalna, unikatowa grafika lub zdjęcie.

Przy tworzeniu grafik z wykorzystaniem Chat GPT zauważyłem trzy wady:

  1. Chat GPT słabo radzi sobie z tekstami na grafikach, dlatego lepiej prosić go o obrazki i zdjęcia bez tekstów, a potem samodzielnie dodawać je za pomocą chociażby aplikacji Canva.
  2. Chat GPT kiepsko radzi sobie z dodawaniem do tworzonych grafik obrazków przekazywanych mu za pomocą załącznika. Jeżeli np. poprosimy go o dodanie logo firmy to nie poradzi sobie z tym aby to ładnie wkomponować.
  3. Chat GPT tworzy grafiki w wymiarach 1024 x 1024 i niestety nie radzi sobie na razie z inną rozdzielczością. Jeżeli podamy inne wymiary obrazka, to i tak zostanie opracowany kwadrat 1024 x 1024.

Nie mniej jednak umiejętności Chat GPT w tworzeniu grafik i zdjęć są niesamowite. Osoboście jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak łatwo i szybko sztuczna inteligencja może wspierać w tym zakresie.

Planowanie struktury strony Internetowej

Chat GPT niestety nie opracuje (jeszcze) strony internetowej. Potrafi za to opracować strukturę takiej strony Internetowej. Zaplanuje, jakie zakładki powinny się tam znaleźć i jaką zawartość powinny zawierać. Dodatkowo opracuje treści.

Wyszukiwanie różnego rodzaju danych

Chat GPT z łatwością podpowie jak pozyskać klientów dla konkretnej branży, przeanalizuje konkurencję, stworzy strategię marketingową, opracuje różnego rodzaju raporty i odpowie na prawie każde pytanie. Jest to osobisty konsultant posiadający bardzo szeroki zakres informacji praktycznie w każdej kategorii, pracujący za ok. 100 zł miesięcznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Podsumowanie

Chat GPT to doskonałe narzędzie dla każdego właściciela firmy, który samodzielnie zajmuje się marketingiem. Jest to też świetnie narzędzie dla marketingowca. Potrafi wykonać wiele zadań w kreatywny sposób i niezwykle szybko. Warto jednak być czujnym i dla własnego spokoju weryfikować to, co jest tworzone. Osobiście korzystam z tego narzędzia w codziennej pracy i bardzo mi ją to ułatwia.

W końcu to Chat GPT opracował grafikę do tego posta:

Podobał Ci się mój artykuł? postaw kawę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *