Kilka sposobów na marketing świąteczny

Kilka sposobów na marketing świąteczny

Okres świąteczno-noworoczny, w zależności od branży, wiąże się ze znacznie większą sprzedażą lub przestojem. Niezależnie od tego, przed którą z tych dwóch sytuacji stoi co roku przedsiębiorstwo, każdy właściciel firmy szuka sposobów na świąteczne zwiększenie sprzedaży poprzez różnego rodzaju promocje świąteczne. W tym artykule przedstawiam kilka pomysłów.

Sposobów na świąteczne działania marketingowe jest wiele. W zależności od branży, będą one różne. Inaczej będzie wyglądać promocja świąteczna firmy sprzedającej panele fotowoltaiczne, a inaczej salon kosmetyczny. Dlatego w tym artykule przedstawiam tylko takie rodzaje działań marketingowych, które można zastosować do każdego rodzaju działalności.

Kod rabatowy ważny przez krótki czas

Kod rabatowy ważny przez krótki czas jest popularnym sposobem na marketing świąteczny. Szczególnie mocnych efektów można oczekiwać jeśli firma posiada bazę klientów z numerami telefonów i adresami e-mail. Oczywiście takie dane kontaktowe powinny być pozyskane zgodnie z prawem wraz ze zgodą ich właścicieli na wysyłanie im ofert reklamowych.

Mając takie dane można wysłać życzenia świąteczne z kodem rabatowym do całej bazy klientów za pomocą mailingu, w formie sms’a lub jedno i drugie. Obserwuje u moich klientów całkiem wysoką skuteczność tego typu działań. Oczywiście pod warunkiem, że jest kierowana ona do odpowiednich kontaktów, tj. klientów, którzy przynajmniej raz dokonali zakupu i byli zadowoleni.

Wysyłka takich komunikatów do kontaktów pozyskanych z Internetu może przynieść bardzo niezadowalające efekty, a jeśli dane kontaktowe były pozyskane w nieodpowiedni (niezgodny z prawem) sposób to też różnego rodzaju problemy prawne.

Utrzymanie ceny przy zakupie przed końcem roku

Tę metodę mogą zastosować firmy świadczące usługi, których wdrożenie zajmuje więcej czasu, wymaga dokładnej specyfikacji, czy też ustalenia konkretnego terminu realizacji. Przykładem takich firm są: firma budowlana, montaż pomp ciepła i paneli fotowoltaicznych, tworzenie stron internetowych, produkcja mebli, firma sprzątająca, biuro podróży i podobne.

Podobnie jak w przypadku kodu rabatowego ważnego przez określony czas, można taką ofertę przesłać do klientów mailem lub w formie sms. Wydaje mi się jednak, że o wiele lepiej zadziała to jako propozycja dla klienta w trakcie spotkania handlowego. Utrzymanie ceny może być dużą motywacją do podjęcia decyzji o zakupie jeszcze przed końcem roku.

Sprzedaż kart podarunkowych

To rozwiązanie bardziej dla sklepów internetowych, gabinetów kosmetycznych, sklepów z ubraniami i różnego rodzaju firm sprzedających rozmaite produkty. Ale też dla fotografów, myjni samochodowych, sal zabaw, aquaparków, salonów fryzjerskich, księgarni. Wszelkiego rodzaju działalności świadczących usługi B2C. Możliwość zakupu karty podarunkowej o konkretnej wartości może być rozwiązaniem problemu pomysłu na prezent. Z tego powodu okres świąteczno-noworoczny jest idealnym sposobem na tego typu promocje.

Sprzedaż zestawów świątecznych

Zestawy świąteczne to rozwiązanie głównie dla sklepów internetowych, które mogą pozwolić sobie na łączenie produktów w pakiety i sprzedawanie ich po korzystniejszej cenie jeśli klient kupi kilka produktów zamiast jednego.

Każdy chyba widział różnego rodzaju zestawy świąteczne w sklepach promowane w okresie świąteczno-noworocznym. Warto połączyć produkty w pakiety. Może to szczególnie dobrze zadziałać, jeśli do pakietów z najpopularniejszymi produktami zostaną dołączone te mniej popularne. Ta metoda może zwiększyć sprzedaż mniej popularnych produktów w sklepie.

Wideo reklamowe z życzeniami dla klientów

Wideo reklamowe z życzeniami jest bardziej działaniem wizerunkowym, aniżeli sprzedażowym. Jednakże może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Wszyscy tworzą różnego rodzaju kartki świąteczne i wrzucają na Facebook wraz z życzeniami. Wideo reklamowe z życzeniami może być czymś o wiele ciekawszym. Uzupełnione o ciekawy scenariusz i podkład muzyczny, może naprawdę wywołać wzrost pozytywnych odczuć związanych z firmą, która je opublikuje. Najpopularniejszymi miejscami na publikacje tego typu filmów są TikTok, Facebook i YouTube.

Podsumowanie

Okres świąteczno-noworoczny to idealny czas na prowadzenie kampanii marketingowych. Niezależnie od tego, czy okres ten jest dla firmy sezonem sprzedaży czy przestojem, warto rozważyć różnego rodzaju działania marketingowe. Odpowiedni dobór kampanii marketingowej może znacznie zwiększyć sprzedaż w firmach, które w okresie świąteczno-noworocznym mają swój sezon sprzedażowy. Może to również pomóc generować zyski na przyszły rok firmom, dla których okres świąteczno-noworoczny jest przestojem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *